Pages

Followers

Saturday, February 13, 2010

tetibe je..

mlm ni tetibe je aku rase nk mengumpat..ngumpat ke??bukan ngumpat tp realiti...setelah habis 6 bulan aku "mencacaikan" diri di bwh mentor(namanya dirahsiakan)elok la dipanggil Encik Kedaung..baru la aku rase lega yg teramat sgt.. xheran la mak aku siap wat pulut kuning kt aku mase last day aku brambus dari company tu..hahaha betapa nikmatnya perpisahan itu..yeahhh..terime kasih mak sebab menjadi pendengar cerita,masalah sepanjang 6 bulan menjadi perantis a.k.a hamba syarikat en.Kedaung..4 bulan pertama,aku hanya ditempatkan di kedai kononnya memantau aktiviti perniagaan pada hakikatnya aku x ubah mcm pembantu kedai..keje aku waktu tu jadi macai tukang fotostat n jual brg2 dlm kedai..hahaha klakar kan??xpe aku sabor je..paling x tahan isteri en.Kedaung bley ckp "emm barang2 dalam kedai da susun ke??dgn angkuhnye dia berkata...aku sabor lagi..xpe..ari ni ari ko..esok luse ari aku..2 bulan lepas tu en Kedaung swoh aku duk opis,aku just bole harap maybe dia nk ajar aku..dengan hati berbunge2 aku g opis dia..xde la besar mane..tp biase la kata2 seorg usahawan hebat mesti umpama mempunyai kilang 180 hektar dgn beribu pekerja..haha
sangkaan aku meleset sekali lagi,ternyata aku dicacaikan lagi untuk membuat cop getah....arghh..mmg aku sakit ati...kalau stakat 2 minggu je aku leh la thn..tp sampai abis beb..hari terakhir aku praktikal mcm xde tanda2 dia nk byr atas segala yg aku buat..abg aku kate bangla kt tapak pembinaan pun ade gaji beb!elaun is elaun..gaji tetap gaji..dan sangkaan aku betul,aku tak dibayar pun..@%$#&! sungguh!!
aku mmg bengang sampai la ari ni..dia kate nk byr tp tgk la..aku nk tgk dia byr ke x...!!ade sorg member aku kate, xpe la dia buat cmne,at least ko blaja dr pemerhatian..yes!mmg aku blaja dr pemerhatian..
tgk dia design pun x lawa..seriously..tp markup gile2,contoh kalau buat t-shirt,mesti la kualiti kain n printing ikut harga yg dibyr customer,tp aku tgk dia buat cincai...kesian customer...kualiti hancuss!!kalo cmne la wat biz aku rase mmg bungkus la..satu lagi yg paling best,aku dgr lepas aku blah,en Kedaung x bayar gaji pekerja dia..nmpk kritikal btol tu...hmm..entah laa..

No comments:

Post a Comment

Finger Peace Sign