Pages

Followers

Friday, September 28, 2012

Aku angkat kaki

ari ni genap 2 minggu aku angkat kaki dr kompeni itu..slmber je aku taip surat benti keje kt opis pakai kertas opis,envelope opis pastu print pun pakai opis punye..huhu...pastu aku letak lam bilik bos,amik sume resume aku..ape saje yg ade gmbar aku sume aku amik...bkn ape aku xnk kna mandrem..pastu aku cabut...hahaha..mmg x masuk akal je aku benti keje sebab org..tp nk wat cne da staff tu mcm mereng je aku tgk... (mmg mereng kot)...dipendekkan cerita..mungkin Allah tu nk tunjuk la kat aku mase jumaat lepas 14 september 2012...mase tu kol 12 tgh ari...tetibe je ade staff tu merangkap makcik la umo pun da 45 tahun tp bajet2 mcm anak dare plg cun kt situ..tetibe je ckp merapu2..aku ingat dia melatah,tp makin lame bulu rome aku mkin naik..stopp...aku ase mcm ade x kene ngn dia ni....dia ckp bende yg merepek2..kejap tgn naik,kjp tgn mendepang mcm ultraman pun ade..pastu kejap ckp cine,plg best dia kate akak paham bahase tamil...huh!!! ko bior betik???...plg buat lutut aku mcm longgar bile dia kata dia haus,tp tgn dia capai chemical utk spray cermin tingkap....akak haus la nk minum tp x sejuk..nk buh lm peti ais dulu...pastu terus bangun bwk botol spray tu..tp x letak lam peti ais,di g letak dlm almari...OMG..time tu aku btul2 keras..aku tgk muke dia mcm bukan muke dia...dia ni ade sejarah sakit mental ke camne..aku trus lari g crik asst. manager.. asst. manager pun tercengang..plg tercengang bile dia ckp hi abangg gaya ala2 manje gitu kt asst manager...huishh...mental dia ni..pastu tetibe dia nanges..aku da rase semacam je...dlm ati tuhan je tahu..mlm tu aku lngsung x bole tido...asal nk lelap je mcm de bende dtg kt aku...x leh jadik ni..esoknye aku mc..kna demam panas..lusenye setelah aku pk abih2...aku letak surat benti keje..tu je jln penyelesaian..aku x kesah hilang gaji yg cecah 1k lebih tu...janji nyawa aku slamat...bos aku lngsung x tepon aku..hmm aku dpt ase pompuan ni kaki hembus..xpe la...sblum aku kna mandrem bek aku angkat kaki...skrg ni aku tgh apply keje baru...smoga aku dpt yg lebih baik..ameenn.. p/s: majikan skrg perlu berhati2 memilih pekerja,takut nanti terpilih org yg ade sejarah sakit mental..ngerii ooo...

No comments:

Post a Comment

Finger Peace Sign